Jonathan Ive, šéfdizajnér najúspešnejšej technologickej spoločnosti súčasnosti, ktorý sa iba nedávno stal Rytierom Rádu britského Impéria (KBE) a je zodpovedný za dizajn iPodu, iPhonu či iPadu, sa v pondelok na summite British Embassy's Creative okrem iného vyjadril aj k predajnej stratégii Applu.

Jonathan Ive

Asi najzaujímavejšou časťou jeho prejavu bolo vysvetlenie, ktoré sa týkalo poslania firmy Apple v mobilnom biznise. Aj keď drvivá väčšina z vás si myslí opak, Ive uviedol, že pre vedenie spoločnosti nie sú zisky na prvom mieste. Podľa Jonyho sa Apple sústredí predovšetkým na to, aby bol inovatívny a mohol na trh prinášať skvelé produkty.

"Vysoké príjmy nás samozrejme tešia, ale našim hlavným cieľom nie je zarábať peniaze. Znie to síce trochu neuveriteľne, ale je to naozaj tak. Našim cieľom a tým čo nás naozaj teší a napĺňa, je uvádzať na trh výborné produkty. Ak sa nám to darí a ľuďom sa to páči, potom zarábame aj peniaze.", uviedol Ive.

Jony Ive poukázal aj na obdobie 90-tych rokov, kedy bol Apple na pokraji krachu. Práve vtedy sa údajne naučil, ako by mala vyzerať úspešná spoločnosť. Steve Jobs sa vraj pri svojom návrate v roku 1997 nezameral na zarábanie peňazí. "Podľa jeho názoru neboli vtedajšie produkty dostatočne dobré. Odhodlal sa preto vytvárať niečo lepšie." Tento prístup k záchrane spoločnosti bol diametrálne odlišný od tých minulých, ktorých zámerom bolo iba znižovanie nákladov a generovanie zisku.

Produkt bol pridaný do zoznamu želaní
Produkt bol pridaný do porovnania.

Tento web používa súbory Cookies, 
prostredníctvom ktorých Vám môžme 
poskytovať lepšie funkcie.